КОМП’ЮТЕРНІ 
ІГРИ.
РОЗБІР ПОЛЬОТІВ
 
         Засоби 
масової інформації різних країн продовжують висвітлювати тему небезпечного 
впливу комп’ютерних 
ігор на виховання дитини. Серед аргументації негативного впливу віртуальних 
розваг зустрічаються різні факти, серед яких і випадки трагічних вчинків 
підлітків, скоєних після тривалого захоплення комп’ютером.
         Тисячі 
спеціалістів у галузі психології, психіатрії, юриспруденції вже давно зробили 
висновки, в основі яких лежить не тільки твереза логіка, але й наукові 
дослідження: комп’ютерні 
ігри можуть бути джерелом деструктивної, антигромадської поведінки.
 
Так на самміті 
Конгресу США з питань охорони здоров’я 
26 липня 2000, року керівниками авторитетних організацій у галузі психології та 
охорони дитячого здоров’я 
була підписана спільна заява про шкідливий вплив на психіку людини жорстокості і 
насильства в комп’ютерних 
іграх. 
 
У заяві 
зазначалося:
1.       Більше 
1000 досліджень провідних інститутів і фахівців у галузі психіатрії свідчать про 
причинно-наслідковий зв’язок 
між насильством на екрані і агресивною поведінкою певної групи дітей.
2.       Перегляд 
сцен насильства може спричинити розвиток агресивних почуттів, реакцій поведінки 
дітей. Більше того, внаслідок тривалого спостерігання жорстоких сцен, людина 
стає байдужою до насильства в реальному житті.
3.       Діти, 
які часто зустрічаються з насильством в іграх, ймовірно, розглядатимуть його як 
ефективний спосіб вирішення конфліктів.
4.       
Насильство в іграх веде до сприйняття світу, як місця, де панує зло та 
жорстокість. Крім того зростає страх стати жертвою насильства, і в результаті 
стверджується психологія самозахисту й недовіри до навколишнього світу.
 
У серпні 2005 
року найбільша в світі асоціація психологів – 
American Psychological Association (APA) 
– зробила остаточний висновок: відеоігри з елементами насильства 
згубно впливають на молодь. На думку психолога АРА Елізабет Карл, негативну 
модель поведінки формує безкарність насильства в комп’ютерних 
іграх, це сприяє тому, що діти вчаться вирішувати життєві конфліктні ситуації за 
допомогою насильства.
         
Військовий експерт з психології вбивств Дейв Грос ман зауважив: «Коли дитина, 
граючись, убиває, вона переживає такі ж відчуття, як солдат, або офіцер в 
бойових умовах». Його думка небезпідставна, якщо врахувати той факт, що багато 
сучасних військових тренажерів для навчання керуванню технікою, веденню бойових 
операцій, звільнення заручників – майже ті самі комп’ютерні 
ігри, в які грають наші підлітки.
         В 
останні роки медицина фіксує й нову проблему, так званий синдром відео ігрової 
епілепсії (СВЕ), симптомами якого є головні болі, тривалі спазми мускулатури 
обличчя, порушення зору, а також, підозрілість, ворожо-агресивне ставлення до 
близьких. Психологи стверджують, що людина, яка страждає на СВЕ цілком може 
відтворювати в реальному житті приклади поведінки, отримані в віртуальному 
світі.
 
         Саме 
тому  (якщо не враховувати інші наукові дослідження) варто вважати не зовсім 
коректними дослідження організацій, які відстоюють інтереси кіноіндустрії й комп’ютерних 
ігор про відсутність впливу на психіку людини жорстокості і насильства.
         Шановні 
батьки, дорослі! Подбаймо про майбутнє нашої нації!